Misli iz koledarja Vzgoja 2017/18

Bodi to, kar si, vse drugo je že zasedeno. (Oscar Wilde)

Društvo katoliških pedagogov Slovenije (DKPS)

Ul. Janeza Pavla II. 13

1000 Ljubljana

tel.: 01/43-83-987

e-pošta: dkps(at)rkc.si

  DruštvoSeminarjiRevija VzgojaProstovoljno deloProdajaKlub VzgojaNapovednikAktualno 
  DKPS > Aktualno >   

13.06.2017Odziv DKPS na esejsko maturitetno vprašanje

V Društvu katoliških pedagogov Slovenije bi radi prispevali svoj delež k pogovoru, ki se je ustvaril glede letošnje teme pri eseju mature.

Esej je bil naslovljen Samomor kot izhod iz kolesja sistema. Verjamemo, da različnost mnenj prispeva k bogatenju mnenj in k izboljšanju pogojev za delo dijakov in učiteljev. Ker nismo želeli dajati vtisa, da se »a-priori« ne strinjamo z naslovom, smo si vzeli čas za korenit premislek in izmenjavo mnenj znotraj društva, k temu pa dodajamo naše končno mnenje.


Sestavljavci mature so se odločili, da bodo v esejskem vprašanju izpostavili temo, ki je sama na sebi zelo občutljiva, s tem pa so, predvidevamo, zavestno sprejeli odločitev, da bodo hodili po robu. Zdi se, da so imeli premalo v mislih konkretnega dijaka, ki se je z njihovim vprašanjem moral soočati.

 

Število samomorov v Sloveniji je veliko in marsikdo je doživel travmatičnost tega dogodka, posredno ali celo neposredno. Zato se nam v Društvu katoliških pedagogov Slovenije zdi prav, da se mladi o tej temi pogovarjajo, vendar na varen način, kjer lahko preverjamo, kako oni to temo doživljajo, in tistim dijakom, ki so na tem področju prizadeti, omogočimo, da jim nekdo stoji ob strani. Ne zdi pa se nam primerno, da si za pogovor o tej temi oz. za svoj esej na to temo ocenjen in da ta ocena šteje za nadaljnjo pot v življenju. To ni prav v odnosu do dijakov ali celo celih razredov dijakov, ki imajo na tem področju slabo izkušnjo ali so v procesu »prisilnih misli«. Pri tem se zavedamo, da bi tudi drugi naslovi mogli postavljati v podobno situacijo, a samomor ima zaradi družbeno-kulturnega konteksta vendarle posebno mesto. Veseli pa smo odziva Nacionalnega inštituta za javno zdravje in njihovega kritičnega prispevka v tem skupnem dialogu.

 

Izpostavili bi še en vidik: dijaki so bili primorani razmišljati o temi, o kateri se v družbi ne govori in glede na medijsko zadržanost velja nek splošen konsenz, da se o tem ne govori. To pomeni, da ni bila tema, o kateri dijaki ne bi želeli govoriti, pač pa se je to odločila družba. Menimo, da je prav, da mediji, ki navadno poročajo senzacionalistično, o tem ne poročajo preveč, saj bi tovrsten način poročanja čustveno bolj labilne ljudi navajal k temu dejanju. Govorjenje o tej temi je povezano tudi z močnimi občutki žalosti, jeze, sramu in strahu, zato je o njej težko govoriti. Če temo odpremo, je zato pomembno, da imajo mladi možnost o teh čustvih spregovoriti v varnem okolju. Maturitetni esej se nam s tega vidika zdi kot manj primerno okolje.


S pedagoškega stališča je ena naših glavnih vrednot ravno življenje samo. V družbi, kjer je toliko samomorov, se nam zdi bolj smotrno z maturitetnimi naslovi in zbiranjem čtiva spodbujati dijake in učitelje, da bi razmišljali o vrednosti in neprecenljivosti človekovega življenja. Upamo pa, da bodo učitelji in ostali, ki so vpeti v vzgojno-izobraževalne procese, tudi to potezo Državnega izpitnega centra izkoristili, da bi se o problematiki samomorilnosti mogli tudi v učilnicah bolj odkrito pogovarjati, s tem pa rešiti tudi kakšno mlado življenje.

 

Naše člane in vse ostale, ki so vpeti v najrazličnejše vzgojno-izobraževalne procese, predvsem pa vse državne ustanove tega področja vabimo, da naredijo vse, kar je v njihovi moči, da bi naši mladi tekom vzgojno-izobraževalnega procesa spoznali in občutili, kaj pomeni neprecenljivost in neskončna vrednost človeškega življenja.

 

 

02.09.2017Vabimo nove prostovoljce

V programu Človek za druge dobrodošli vsi, ki ste pripravljeni dve uri/teden pomagati sočloveku.

29.08.2017Seminarji za pedagoške kolektive v šol. letu 2017/18

Za pedagoške kolektive pripravljamo v novem šolskem letu zanimive strokovne seminarje.

19.08.2017Načrtovalni dan 2017

Letošnje načrtovanje dela Društva katoliških pedagogov Slovenije je potekalo 19. avgusta v Kranju.

02.08.2017Bratstvo, izziv za naš čas

Od 24. do 30. julija 2017 je v letoviškem mestu Vichy v Franciji potekal 62. kongres Združenja evropskih katoliških učiteljev (SIESC).

01.08.2017Pri vas naj se vse dela iz ljubezni

Tako odmevajo duhovne vaje v tišini, ki so potekale od 1. do 6. avgusta v Ilirski Bistrici.

10.07.2017Izšla je nova številka revije Vzgoja

V novi, 74. številki revije Vzgoja, pišemo o projektu Rastem s knjigo ter o pomenu knjige za osebnostni razvoj.

08.07.2017Romanje po Slomškovi poti 2017

Za nami je 10. romanje po Slomškovi poti, tokrat na 60 km razdalji med Stično in Šentjernejem.

 

© 2011 Društvo katoliških pedagogov Slovenije | dkps.splet(at)gmail.com | Oblikovanje in izvedba: Studio Kham