Imejte na široko odprta vsa vrata, vratca in okna pa tudi srce, da bi lahko vselej in neovirano prišlo k vam srčno prijateljstvo in resnična, prava, topla človeška ljubezen.

Julius Kugy

Darilo za nove naročnike

Medse vabimo nove naročnike. Vsak novi naročnik letne naročnine na revijo Vzgoja prejme darilo - majico revije Vzgoja - modro ali rdečo, navaden kroj ali telirano (ženski kroj): http://www.revija-vzgoja.si/vzgoja/narocilo/

Letna naročnina samo 23 €.

Pohitite!

Ponudba - junijska številka

Tik pred izidom septembrske Vzgoje smo za vas pripravili posebno ponudbo: junijsko številko revije po ceni samo 5 €, skupaj s poštnino. Ponudba velja do 15. oktobra 2020.

V junijski številki (86): v žarišču: Spolna identiteta (kaj je, kako se oblikuje, kako je z vlogami, katere so stranpoti), pogovor z dr. Tatjano Kikec, zanimiva predstavitev Valentina Vodnika in še druge koristne vsebine za starše (konflikti, različnost, vzgoja), za vzgojitelje in učitelje.

Naročite si dobro branje!

Izšla je nova številka Vzgoje

V žarišču 87. številke revije Vzgoja pišemo o ustvarjanju kulture spoštovanja. Avtorji pišejo o tem, kaj je kultura spoštovanja, kaj je jedro osebnosti, kako temu slediti v naših šolah.

V rubriki Naš pogovor se je Silvo Šinkovec pogovarjal z msgr. Alojzijem Cviklom, mariborskim nadškofom. Pogovarjala sta se o sodelovanju med župnikom in ravnateljem, ki je pomembno, saj oba delujeta v istem okolju.

V rubriki Biti vzgojitelj predstavljamo Janeza Vajkarda Valvasorja, način razmišljanja po de Bonu ter odziv učitelja, ko v razred sprejme prešolanega otroka.

V rubriki Starši pišemo o privzgoji samostojnega učenja, uspešni vzgoji ter (ne)moči sodobnih staršev pri vzgoji.

V rubriki Področja vzgoje Milček Komelj predstavlja delo, ki ga je ustvaril Zoran Didek, Kote - avtoportret ob Krki (1960), ki krasi tudi naslovnico revije. Pišemo tudi, o delu z otrokom z avtistično motnjo ter o plesu učencev s posebnimi potrebami. 

V rubriki Duhovni izziv objavljamo razmišljanje o pomenu blagoslova ter prispevek, ki spodbuja k oživljanju podob in umetnin iz preteklosti.

V rubriki Izkušnje pišemo o poučevanju fizike v naravi, o težavah s snovjo pri pouku matematike, o poučevanju v času dela na daljavo ter o vrtčevskem delu na temo koronavirusa.

Priskrbite si svoj izvod revije Vzgoja. Gotovo najdete kaj uporabnega tudi zase. 

Revija izide štirikrat letno, naročnina  je 23 €. Novi naročniki prejmejo posebno darilo - majico revije Vzgoja. Letna naročnina na revijo je tudi lepo in koristno darilo; lahko jo komu podarite. Naročite lahko tudi posamezni izvod - v oktobru št.. 87 dobite po ceni 5,30 € (sicer 5,80 €). Številko 87 lahko naročite tukaj.

Revijo Vzgoja lahko naročite po telefonu 01/43-83-983 ali na elektronski pošti: revija.vzgoja@gmail.com.

 

Vabljeni k branju!

Anketa ob 20-letnici revije Vzgoja - 2019

V začetku leta 2019 smo na spletnih straneh pripravili anketo o reviji Vzgoja. Nanjo se je odzvalo 282 ljudi (s klikom na anketo), veljavni so podatki 141 oseb (ker so izpolnili večino ankete). Anketo je v celoti izpolnilo 109 oseb. Nekatere podatke predstavljamo.

Iskreno se zahvaljujemo vsem, ki ste v anketi sodelovali. Kdor bi še želel izraziti svoje mnenje, ga bomo veseli; to lahko stori tukaj.

Hvala za sodelovanje!

Vzgoja v KOŽ

Ob 20. letnici izhajanja revije Vzgoja smo se v Knjižnici Otona Župančiča 23. 4. 2019 pogovarjali o tem, kaj je vzgoja danes. Pri pogovoru so sodelovali snovalci revije, strokovnjaki s področja pedagoške znanosti in bralci revije. Vsi so bili vprašani o tem, kaj je danes bistvo vzgoje in o tem, kaj od tega najdejo v reviji, ki se v Sloveniji edina v celoti posveča vprašanju oblikovanja človeške osebnosti.

Vzgoja v oddaji Obzorja duha

V oddaji Obzorja duha so pripravili prispevek o 20. obletnici izhajanja revija Vzgoja. Oglejte si prispevek, če ste ga zamudili: https://4d.rtvslo.si/arhiv/obzorja-duha/174605604

20 let revije Vzgoja

V četrtek, 10. 1. 2019 smo praznovali 20 let obstoja revije Vzgoja.

V četrtek, 10. 1. 2019 smo praznovali 20 let obstoja revije Vzgoja.

Ob 11.00 smo imeli novinarsko konferenco. Njen posnetek lahko poslušate tukaj.

Ob 17.00 smo se zbrali pri sv. maši, ki jo je daroval provincial p. dr. Ivan Bresciani ob somaševanju dr. Romana Globokarja, p. dr. Robina Schweigerja in urednika revije Vzgoja, p. dr. Silva Šinkovca.

Ob 18.00 smo lahko prisluhnili pogovoru o Vzgoji in vzgoji. Pogovor z dr. Jano Kalin, dr. Antonom Medenom, dr. Romanom Globokarjem in dr. Silvom Šinkovcem je vodil g. Janko Jarc. Veseli smo teh let izhajanja, revija Vzgoja je v slovenskem prostoru zavzela pomembno mesto, želimo pa si, da bi svoje delo z nekaj nadaljevala in pri tem šla v korak s časom ter potrebami bralcev in družbe.

Po okrogli mizi smo se zbrali v sproščenem vzdušju, malce prigriznili in poklepetali, obujali spomine in se drug drugemu posvetili v prijetnem pogovoru.

Hvaležni smo vsem, s katerimi smo v teh letih sodelovali. Z upanjem se oziramo naprej, v naslednja ustvarjalna leta.

Akcija ob selitvi

Pripravili smo posebno prodajno akcijo ob selitvi - vsebinske komplete revije Vzgoja in nekaj zanimivih ter uporabnih knjig.

Klub Vzgoja

Klub Vzgoja je namenjen podpori delovanja dejavnosti Društva katoliških pedagogov Slovenije (DKPS). Združuje ljudi, ki z nami delijo vrednote. Trudimo se biti blizu človeku v vseh njegovih razsežnostih, soustvarjati odgovornega posameznika, trdno družino, dobro šolo ter pošteno in prijazno družbo.

Pomemben del našega delovanja je odvisen od darovanja – znanja, prostovoljnega dela, pa tudi denarja. Brez tega žal ne gre. In pri tem vas prosimo in vabimo, da nam pomagate. Če čutite, da je naše delo pomembno in če zmorete, ga podprite tudi s svojim darom, katerega višino določite sami. Vsak dar nam bo v pomoč.

Vse, ki želite podpreti našo dejavnost, vabimo, da izpolnite pristopno izjavo in se nam pridružite.

Iz nove Vzgoje

"Z učenci se zelo veliko pogovarjamo o medsebojnih odnosih. Nenehno poudarjam pomen odnosov, medsebojnega spoštovanja, poslušanja, sprejemanja in medsebojne pomoči. Hkrati jih učim, da povedo, česa nekdo ni naredil prav, in tako vzgajajo drug drugega." 

Renata Pelc, Vzgoja 87, str. 11-12.


"Običajno učitelji o prihodu novega učenca nismo obveščeni prav zgodaj – zgodi se celo, da zjutraj izvemo, da ta dan pride nekdo 'nov'. Takrat nimamo časa, da bi se o učencu pozanimali in dobili čim več koristnih informacij. Odzivati se moramo takoj, čeprav se zavedamo, da lahko ti prvi trenutki odločajo, kako se bo učenec počutil v novi šoli."

Tina Šifrer Gazvoda, Vzgoja 87, str. 24-25.


"Za začetek lahko ozavestimo dejstvo, da je vzgojna vloga staršev zaradi njihove enkratnosti in neponovljivosti na vseh vzgojnih področjih neprenosljiva in nenadomestljiva. Starši so za otroka enostavno nenadomestljivi, kar jim daje večje možnosti za uspeh v primerjavi s profesionalnimi vzgojitelji, saj le-te otroci nenehno menjavajo. Tako ostaja primarna odgovornost za vzgojo otrok v rokah staršev. ​​​​​​"

Miha Klanjšček, Dejan Hozjan, Vzgoja 87, str. 29-30.


"Izbrala sem nekaj slovenskih ljudskih plesov, ki so se mi zdeli dovolj enostavni za moje učence, in jih pričela poučevati v okviru izbirne vsebine ples. Rezultat je bil spodbuden. Enostavnih plesnih figur se je večina učencev naučila brez večjih težav, še bolj pa sem bila navdušena nad tem, kako je glasba sama vodila učence iz ene figure v drugo."

Mateja Žvokelj Kostanjevec, Vzgoja 87, str. 38-39.


"V prispevku opisujem primer, kako lahko zelo preprosto uporabimo reko oz. potok, ki teče mimo šole, za merjenje pretoka vode. Potrebujemo le meter, plovec (palico ali kakšen drug naravni material) in štoparico. Meritve so opravili učenci 9. razreda. Najprej so ocenili hitrost vodnega toka, nato so izmerili potrebne količine in izračunali hitrost vodnega toka."

Tilka Jakob, Vzgoja 87, str. 41.


Naročite revijo Vzgoja

"V reviji je veliko zanimivih in praktičnih prispevkov o vzgoji, o delu v razredu in vrtcu, zanimivi so pogovori s strokovnjaki. Revijo smo uporabili tudi v šoli za starše." Helena

    "Revija mi je všeč, ker v njej najdem članke, ki so na visoki strokovni ravni, so zelo praktični in ponujajo ideje, rešitve, namige za vsakodnevno delo z otroki na področju izobraževanja, so zelo aktualni." Marija

    Iz knjige: Trontelj, Jože (2014): Živeti z etiko. Ljubljana: Inštitut za etiko in vrednote Jože Trontelj.

    "Na svobodo v smislu neoliberalizma gledamo kot na neuspešen eksperiment naše dobe. Gojiti koncept svobode s slabo definiranimi mejami je nevarna praksa, ki se že desetletja dogaja zahodnemu svetu. /.../ Svoboda posameznika je omejena, se konča tam, kjer trči ob pravice drugega. Za marsikoga novo pa je spoznanje, da so te meje mnogo bližje, kot jih želijo videti kapital, politika brezobzirnega razvoja in pohlep kot njegovo gonilo. So tudi bližje, kot jih želi videti povprečen zemljan." (Trontelj, str. 48)


    "Ko se za nekaj odločamo in ne izberemo tistega, k čemur nas nagovarjajo sebičnost, koristoljubje, lenobnost ali impulz, ampak se zaradi nekega ozira odločimo drugače, je ta ozir morda vrednota. Preprosto merilo za etičnost je, ali o nečem lahko rečemo, da je prav, da je dobro in da je lepo." (Trontelj, str. 62)


    "Argument spolzkega klanca se večkrat uporablja kot svarilo pred postopno liberalizacijo etičnih prepovedi. Ko stopite na tak klanec, vam že po nekaj korakih spodrsne. Padete in drčite vse hitreje navzdol, ustavite se šele na dnu. /.../ Nekateri libertarni misleci se iz argumenta spolzekga klanca norčujejo in obstoj tega mehanizma zanikajo. A prav v etiki imamo vrsto prepričljivih primerov." (Trontelj, str. 103)


    "Morda nam bo ravno skrajnost utilitarne filozofske etike pomagala, da se uspešno upremo vztrajnim pritiskom, da se ponovno dovoli instrumentalizacija človeških bitij: poraba teles in življenj enih za interese drugih.

    Prav bo, da se zavemo: malo je verjetno, da bi človečnost in človekove pravice v času naših življenj slavile kako večjo zmago. A storimo, kar moremo, da vsaj ne bo velikih porazov. V nevarnosti bomo, ko bomo pozabili holokavst in ne bomo prepoznali spet in spet na novo vznikajočih idej, iz katerih je zrasel." (Trontelj, str. 218)


    "Enaindvajseto stoletje smo začeli z globoko vrednotno, ekonomsko in okoljsko krizo globalnega obsega. Nadaljevanje utegne prinesti pokop civilizacije, kot smo jo poznali doslej, a človekovimi pravicami vred - če bomo dovolili, da se nevarna erozija etike in vrednot nadaljuje. Ključno je seveda sebično, neodgovorno človekovo vedenje. Usodno moč pa sta tej sebičnosti in neodgovornosti podelili prav znanost in tehnologija. Skrbi nas, ker duh našega časa in sedanja ureditev človeške družbe učinkovitim omejitvam neupravičenih rab in zlorab dosežkov znanosti nista naklonjena." (Trontelj, str. 207)


    "Danes je jasno, da je preživetje človeške vrste odvisno od sposobnosti, da zamenja kratkoročne interese posameznikov in omejenih skupin za interese globalnega človeštva. Da bi se to lahko zgodilo, je najprej nujen uvid v naravo, globino in resnost problemov, ki so pred nami. Nato je nepogrešljiva odločenost za reševanje. Nazadnje pa so potrebni mehanizmi, ki bodo spremenili cilje svetovnega gospodarstva in vedenje ljudi na vseh ravneh in nato poskrbeli za njihovo uresničenje." (Trontelj, str. 37)

    Pedičkova misel

    "Ne pozabite vsega svojega pedagoškega dela postaviti vselej in povsod v luč maksime človek! Pri maksimi človek pa imejte v svoji dejavni zavesti, da se le-ta pojavlja na dveh glavnih ravneh: stvarnostno-življenjski ter dušno-duhovni. Reči torej moremo in smemo, da stvarnostna znanja in duhovne vrednote vsebinsko in dejavnostno polnijo vzgojo in izobraževanje, torej vsako pedagoško delo. To je naše temeljno pedagoško-antropološko sporočilo."

    Franc Pediček

    Iz knjige Doživljanje absolutnega v slovenskem leposlovju

    "Kaj naj bi bil nezaslužen, milosten dar, ki človeka spremeni, - ki ga nenadoma naredi svetlega in čistega, če ne samorazkritje absolutnega - blagosti?

    "Daj dar za dar - / mi pravi blagi dih - / spreminjaj tudi ti!" Spreminaj v blagosti, v dobroti druge, - spreminjaj vesolje! In pesnik se res vzgiba v dobroto, ki se daje otroku s premraženo prošnjo, starcu, beraču, umirajoči čebeli."

    Vladimir Truhlar, str. 225, Iz: Skrivnost in svet brez skrivnosti v Udovičevi liriki